Zaļā pasaulē zaļa Latvija, zaļā Latvijā zaļa Trikāta

ZALA tRIKATA fotoDidzisPunans

Kaut aiz loga pūš auksti vēji, pa brīžam pasviežot gaisā kādu retu sniega pārslu un nikni purinot koku kailos zarus, zinām, ka pēc baltajiem sniegiem atkal nāks zaļi košs pavasaris. Taču droši vien ne tikai mēs esam ievērojuši, ka sniega segai atkāpjoties tepat mūsu novada, pagasta un ciema ceļmalās, grāvjos un krūmu puduros atklājas gauži nepatīkami skati - tukšas pudeles, čipsu pakas un cita draza. Brīnums, kā tā tur nokļuvusi? Varbūt tas ir kādu nejauku, labiem cilvēkiem spītēt kāru rūķu darbs?

 

Labi padomājot, šo teoriju tomēr nākas atmest un secināt, ka paši vien to drazu esam tur sametuši. Bet vai kāds var atbildēt uz jautājumu – kāpēc? Un vai citur arī tā ir? Un ja visi tā dara, kas notiks ar mūsu planētu? Esam taču redzējuši gana nepievilcīgus video ar vaļiem, kas nobeigušies, jo pilns vēders ar plastmasas maisiņiem, ar okeāna izskalotiem atkritumu kalniem, un putniem vai zvēriem, kas savainojušies vai gājuši bojā, jo sapinušies stieplēs, vados vai citos cilvēku izmestos materiālos.

Vai pietiek, ja vienreiz gadā Lielajā talkā kādu daļu no visas šīs drazas savācam? Varbūt vienkāršāk ir tai nemaz neļaut nonākt tur, kur tai nebūtu jāatrodas? Bet varbūt cilvēki nemaz nezina, ka izmest atkritumus kur pagadās nav pati pareizākā rīcība? Un kas gan veido lielāko daļu šo tā saucamo sadzīves atkritumu? Nu ja, pārtikas iepakojumi. Bet varbūt iespējams šo atkritumu daudzumu samazināt mainot savus iepirkšanās paradumus? Vai un kā ar šo problēmu cīnās cilvēki citviet pasaulē?

Atbildes uz šiem un daudziem citiem jautājumiem ar Globālās izglītības tīkla Eiropā Globālās izglītības palielināšanas un inovāciju programmas piešķirto atbalstu meklēs Trikātas pamatskolas, Brenguļu sākumskolas un J.Endzelīna Kauguru pamatskolas skolēni un skolotāji Trikātas pamatskolas īstenotā projekta “Zaļā pasaulē zaļa Latvija, zaļā Latvijā zaļa Trikāta” ietvaros. Ar padomu un metodisko atbalstu projektā piedalīsies sadarbības partneris - biedrība "Izglītības attīstības centrs”, kuras eksperti izstrādās speciāli projekta vajadzībām pielāgotu mācību programmu skolotājiem. Skolotāji savukārt varēs izmantot programmas ietvaros izstrādātos materiālus mācību stundās, kopā ar skolēniem pētot vides kvalitātes uzlabošanas iespējas. Papildus mācībām projektā paredzētas arī vairākas radošās darbnīcas un pat sociālās kampaņas, kas liek iedziļināties un palīdz saprast vietējo un globālo notikumu un procesu sasaisti.

Piedaloties šajā projektā, tā dalībnieki gūs izpratni par pasaules valstu un iedzīvotāju rīcību savstarpējo saistību un mijiedarbību, trenēs prasmes kritiskajā domāšanā, tiks attīstīta skolēnu radošā darbība, tiks sniegtas iespējas līdzdalībai un aktīvai rīcībai, lai sauklis par labākas dzīves vides veidošanu nepaliktu tikai sauklis vien.

Fotogrāfija no pašvaldības 2018.gada augusta fotoarhīva

Informāciju sagatavoja: Projekta koordinatore Linda Krūmiņa

logo zala Trikata