Montesori materiālu iegāde un izgatavošana Trikātas pamatskolas pirmsskolas izglītības iestādei

Trikataspsk foto 1

Ir tāda anekdote/stāsts: Vīriņš sēž pie savas mājas durvīm, un skatās, kā plūdi nāk arvien tuvāk viņa mājai. Piebrauc mašīna un aicina vīrieti glābties, var paņemt personīgās mantas, suni un sevi izglābt. Viņš atbild: “Es lūdzu Dievu. Viņš mani izglābs.” Nu neko, garāmbraucēji aizbrauc. Paiet laiciņš un ūdens jau līdz ceļiem. Piepeld laiva ar glābējiem un aicina vīriņu kāpt laivā – izglābs vismaz sevi un suni. Vīriņš atbild: “Es lūdzu Dievu. Viņš mani izglābs.”

Glābēji laivā aizpeld. Paiet vēl kāds laiciņš, un vīriņš jau sēž uz savas mājas jumta. Pielido helikopters un cenšas pierunāt vīriņu iekāpt helikopterā. Vīriņš atbild: “Es lūdzu Dievu. Viņš mani izglābs.” Helikopters aizlido. Vīriņš noslīkst. Pēc nāves vīriņš iet pie Dieva apvainojies un prasa: “Kāpēc Tu mani neglābi? Es Tevi lūdzu dienu un nakti, un Tu tā arī neparādījies, lai mani glābtu, lai es varētu dzīvot!” Uz ko Dievs atbild: “Un kā Tev šķiet, kas Tev sūtīja tos garāmbraucējus, glābēju laivu un helikopteru?”

“Mēs, pirmsskolas grupas skolotāja un vecāki, redzam to, kas notiek ar izglītības sistēmu, ar bērniem un to koncentrēšanās spējām. Mēs varējām izvēlēties – vaimanāt par iespējamām sekām vai mainīt pieeju un izmantot iespējas. Beverīnas novada projektu konkurss “Veidojam vidi ap mums Beverīnas novadā” bija iespēja iekļaut netradicionālās pirmsskolas izglītības metodes (Montesori pedagoģijas metodes) ikdienas darbā un uzlabot pirmsskolas izglītības kvalitāti – it sevišķi ņemot vērā “kompetenču izglītības” vēsmas. Turklāt, Montesori pedagoģijā izmantojamie materiāli ir tik bērniem aizraujoši, draudzīgi un attīstoši, ka ne reizi nav gadījies dzirdēt vai lasīt “šis ir galīgi garām” (it sevišķi ņemot vērā faktu, ka pēc šīs metodes bērni tiek apmācīti jau 110 gadus). Arī personīgā pieredze, izveidojot bērnam “smilšu kasti” no mannas, liecina, ka kaut kas šajā metodē ir tiešām labs.”

Projekts tika uzrakstīts, apstiprināts un realizēts. Šobrīd ar vecāku palīdzību ir izveidotas vismaz 55 dažādas aktivitātes bērniem. Pēc pirmajām darba nedēļām izskatās, ka iegādātie un izveidotie materiāli, būs nopietns palīgs mūsu bērnu attīstībā! Attēlos redzams, kā vecāki darbojās un veidoja šos materiālus saviem bērniem. Daudzas idejas aizceļoja arī uz mājām, lai veicinātu dažādību spēlēšanos – mācīšanos bērniem, jo pirmsskolas vecumā tas būtībā ir viens un tas pats. Kaut gan arī mums, pieaugušajiem, vislabāk atmiņā paliek tas, ko esam uztvēruši kā spēli, piedzīvojumu! Spēlēsimies kopā!?

Informāciju sagatavoja:

Jaunatnes lietu speciāliste Ilze Ozola